lördag 11 maj 2013

Hemma, igen..!

Jaha, då var man hemma ytterligare en gång. Landade på Kastrup igår vid halv fem tiden och runt sju såg jag äntligen Felix (katten) sittandes på gräsmattan! Alex hann inte parkera bilen innan jag for ut för att haffa katten och kela. Han var (som när jag kom hem vid jul) skeptisk/sur till en början, klart han blir när matte varit borta i 3 månader. Kan tänka mig att tankar så som "Det var då fan vilken lång semester du tog" eller "Jaha, nu passar det va!" flög förbi bakom hans gula kattögon. Men när väskor var inburna och matte hade lite mer keltid insåg han nog rätt snabbt att lillmatte har sina bra egenskaper som han nu kan ta del av. I skrivande stund har han tagit upp halva sängen och blockat datorn och grejer i snart 3h. Något han förtjänar efter att ha varit så duktig när lillmatte och husse tog bort fästingen vid örat, rörde inte en muskel. *klapp*

Jag vågar inte skriva att jag är hemma för att stanna med rädsla för att mitt undermedvetna kommer att "gräset är grönare på andra sidan" sig, så att säga. Det har hänt en gång tidigare så jag vill inte testa ödet. Orkar inte med känslan av att vara på fel ställe ytterligare en gång, inget jag känt av ännu dock så vi håller tummarna!

Kommer bloggen läggas ner nu då? Svar: Nej, jag har i alla fall tre inlägg till att skriva (kanske ett fjärde om jag orkar ta mig an bilderna från Marocko igen...) från förra helgen där vi bockade av en del från vår lilla "måste göras lista" p.g.a. min kommande avfärd.

Var en sväng på stan av olika anledningar och fick med mig Jonna, premiärglassen på torget också! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar