lördag 11 maj 2013

Runt hela världen på en kväll

Här kommer lite om en tillställning som gjorde hela min förra vecka! Det var den internationella matferian i Fuengirola som innebär att ferian där tisdags-/lördagsmarknaderna brukar ta plats gav hem åt representanter från olika länder runt om i världen. Dessa "länder" visade upp sin matkultur och det var allt mellan känguruburgare från Australien till fish'n'chips från England. Det var även lite marknad över det hela med lite souvenirliknande prylar här och var, karuseller och sockervadd fick också plats på något vis.
     Jag fick i mig mat från: Serbien, Grekland, England, Indien, en tugga från Australien. Det var nog det ja. Ni som känner mig vet att jag älskar olika kulturer och festivaler så detta var verkligen min kombination, mat är ju också ett intresse så... Haha! Det var en massa folk hela tiden och en massa ljus för varje land var markerad med landets flagga i ljusslingor. Sverige var inte representerat (vad skulle vi kommit med? Falukorv i ugn med potatismos?) men både Finland och Norge var där för nordens räkning!

Indien

Argentina där chefen bjöd på öl men eftersom det inte feller mig i smaken vart det cola för mig.
England
Där jag handlade fish'n'chips som inte var gott, fy!
Cevape från Serbien (det godaste jag åt under ferian förutom donuts med jordgubbsås)

Jag och Vickan på väg till ferian kväll nr2 (ingen cigg i munnen på mig utan en klubba mormor&morfar)
Ingången




Grillad majs fick avsluta festivalen för min del, god upplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar