onsdag 4 september 2013

Dag fem som Skånebo

Femte dagen i Lund är snart till ända och två dagar i skolan avklarad. Tempot är högt och jag finner det svårt att hinna med på vissa delar. Saker blir dock bara mer och mer logiska, det är mest tempot och att mitt minne ska hinna med som krånglar för mig. Förhoppningsvis kommer detta med tiden då det hittills inte hunnit gå så många dagar som sagt. Det som är aningen irriterande är att de förväntar sig att alla lär sig lika snabbt. Idag skulle vi säga våra namn på japanska och sen något vi var, typ som svensk eller att vi gick på Lunds universitet och jag hängde inte med alls. Så när det väl blir min tur är det enda jag kan säga mitt namn (vilket inte är så komplicerat: Louise desu) och sen är det blankt hos mig. Jag är dock inte den enda så förhoppningsvis förstår de detta efter ett tag.

Potatisgratäng (med lite för mycket vitlök i) och stekta champinjoner fick stå på menyn idag också. Det gick ner men det finns helt klart plats för förbättring!

Stay shining!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar