måndag 14 oktober 2013

Tentavecka - dag1

Då var det min tur också, tentamen..! Det är många gånger jag både har läst och hört om detta fruktade påhitt och det är inget jag har sett fram mot. Detta trots att jag alltid tyckt att skriftliga prov är rätt roliga, om man kan ämnet vill säga. Nu sitter jag har dock, i slutet på första dagen på tentaveckan som den så vackert kallas. De är visserligen snälla som ger dig en hel vecka att förbereda dig på, pluggpluggplugg, det får en lite att inse att du kanske faktiskt behöver en vecka för att klara det. Jag hade snarare behövt en vecka eller en månad till sådär för att bli riktigt säker på det hela. Fast man börjar väl inte läsa på förens de sista dagarna i vilket fall...
Dagen till ära har jag varit duktig (för det händer inte när jag kan göra roligare saker än att plugga) och dammat av allmäna ytor, tvättat, diskat och haft mig. Allt för att slippa ta tag i japanskan, antar jag. Jag känner t.o.m. att jag skulle kunna ta tag i mitt egna rum också! Då ni är det illa, haha! Men jag haaaar varit rätt duktig på studiedelen idag också, även om det kunde ha hänt myyyycket mer än vad det har gjort där. Det är mer svårt att veta i vilken ände jag ska börja. Att jag skiver här har väl också men högen av glosor som måste prentas in att göra...

Nu får jag sluta upphålla mig själv med sånt här trams, haha.

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar