söndag 15 december 2013

Jul på Mellanvångsvägen

Då var det återigen jul och kyligt över Sverige och så även i Skåne (ja, varför skulle det vara annorlunda här?). Nere i Spanien minns jag mig själv ha lite svårt att komma in i julstämningen, inte samma problem i år kan jag säga. Min rumskramrat är lika förtjust i julen som jag är vilket underlättar och hon har även medlen. Julgran, små prydnader och hon har även bakningen i chack.

Förra helgen bakade vi och julpyntade, vi vart även välsignade med lite snö (som naturligtvis smälte bort dagen efter). Det vart lussekatter, ischoklad och knäck till julmusik.














Idag bakade vi i stället pepparkakor, eller ja, pepparkakshus. Resultatet:






Nu var det snart start på slutspurten inför julafton och allt vad det innebär...
Glad tredje advent hörni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar