lördag 25 januari 2014

Nytt system, engelska och mardrömmar

Att det ska vara som på en gammal vind här på bloggen... Spindelväv och fladdermöss som flyger förbi huvudet när man för en gångs skull går upp för att titta till saker och ting. Det är visserligen på mitt egna ansvar att hålla det uppdaterat här. Hmm...
Så från det ena till det andra tänkte jag införa ett nytt "system", något som jag förhoppningsvis kommer ha lättare att följa och hålla upp. Ett inlägg i veckan? Låter det som en bra idé? Då blir det inte helt meningslöst babbel i varje inlägg utan jag kan faktiskt ha något att meddela och dela med mig av. Jag kommer inte lova att det kommer bli så men det är ett nytt riktmål som jag ändå tycker att jag borde kunna ta mig tid till. Ska även införa veckans citat (det ter sig nämligen så att min kalender har ett citat på varje veckouppslag som jag tänkte sno).

Okej, nya inslag i mitt liv då.
Jag har börjat på en ny kurs här nere i Lund, Engelska Grundkurs och nej, det är inte nybörjarengelska utan engelska på akademinivå(!). Det kommer att bli kämpigt men förhoppningsvis kan jag ta mig i kragen och åtminstånde genomföra detta. Bra som jag är på att grubbla och ta ut händelserna i förväg är jag återigen rädd för att jag har tagit mig vatten över huvudet men får försöka lyssna på mor min och inte förhasta mig.

I natt hade jag ganska hemska drömmar som var återkommande. Vaknade av att jag grät, somnade om och sen fortsatte drömjäveln..! Trodde att en var jobbigt nog men icke... Det innehöll en massa olika element, en nära familjemedlems död som ledde till att hela min tillvaro vändes, mormor och morfar sålde huset för att flytta till något som var lättare att sköta om för att även kunna hantera sorgen... Det huset som är en sån stor del av min uppväxt. Vaknade ytterligare en gång när det visade sig att jag var den som skulle meddela en annan väldigt viktig person (ej släkting men viktig för den vi förlorat) om min familjs förlust och då även hennes. Någon som kan gissa vem det var? Nej det var riktigt jobbigt, får lite ont i magen av bara tanken.

Så ja det var lite om hur jag har det nu, låter inte som den gladaste av tillvaro men jag kan försäkra er om att jag inte mår dålig eller något utan det är bara de sakerna jag ville tala om. Jag spenderar bara mest tid framför datorn och där finns det inte mycket att dokumentera tyvärr, haha!

Hoppas ni har det bra!
Ciao!

DAGENS CITAT: Skratt är ett lugnande medel utan några bieffekter - Arnold H Glasgow

Jag som Mona-Lisa!

2 kommentarer: