lördag 1 februari 2014

Tecknat med mamma

God kväll och trevlig helg!

Då har en till vecka passerat och vi går mot ljusare tider. I går (fredag) bestämde jag mig för att åka hem till Karlshamn för att spendera helgen med mamma och se till att få iväg några CVn. Alltid lika trevligt och i skrivande stund har vi avverkat tre filmer. Liksom mig har mamma en förkärlek till tecknade filmer så det är det vi har tagit oss igenom. Frost, Monsters University och Turbo har stått på menyn vilket är en bra samling filmer.
   Personligen tyckte jag att Frost vad den bättre av de tre för det är en typisk Pixar film. Fina miljöer, bra musik och precis som med deras förra höjdare Trassel är det inte prinsen/mannen som är hjälten. Den riktade sig mer till syskonkärlek än någon Disney film jag sett tidigare. Nu i julas visade de Frost som den nya filmen efter efter Kalle Ankas Jul och då framstod den som mycket mer komisk än vad den nu visade sig vara men det är inget som förstör filmen för mig. Resultat: 4/5

Fortsatt trevlig helg!

VECKANS CITAT: En diamant är bara en bit kol som hanterade press exceptionellt bra. ~ Okänd



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar