söndag 9 februari 2014

Tradig grammatik och trevligt sällskap

Sådär, söndagskväll och mys i soffan åter igen. För tillfället är det första Sällskapsresan som står för underhållningen, "Finns det svenskt kaffe på hotellet?"-"Finns det norskt?!", "Kallar ni det här för havsutsikt?", "Vad är det för snack? Bära hem Berra.", . Det är en film fylld av klassiker och jag sitter och småler för mig själv hela tiden. Den fångar verkligen hur svensken beter på chartersemester, haha! Det första vi gör när vi kommer fram är att öppna balkongdörren t.ex. Förstklassig humor kan vi kalla det. För hur roligt det än är när andra harmlöst slår sig inför kamera går det inte att jämföra Sällskaps filmerna.

Denna veckan har bestått av skola, grammatik och historia. Om jag får säga så själv (vilket jag får på den här sidan, ha!) föredrar jag historian som denna veckan täckte britternas förflyttning över till Amerikat. Grammatiskt sätt går vi igenom phrases, clauses and form, function osv, låter intressant? Haha.

Helgen har varit härlig. Det var fest ute på vischan i fredags i ett hus som var dunderhäftigt! Något jag gick och fascinerades av hela kvällen i princip. Igår var jag hemma hela dagen och satt framför tvn, gjorde egen sushi(!) och umgicks med Jonna. 
   Sen idag fick vi finbesök! Ina, en av mina närmsta vänner från Karlshamn, har varit nere i Lund nu i helgen på diverse ärenden och svängde även inom här. Vi bakade scones, drack te och pratade en massa. Hon hade med sig sin pojkvän så att man fick sen en bild av honom också. Det är alltid kul att visa upp lägenheten också + att jag fick en chans att snabbstäda mitt rum (vilket inte händer ofta nog).

Så det var lite om min förra vecka och det är nu dags att ladda inför en ny sådan. 

Simma lugnt! Kram


VECKANS CITAT: Vi föds som original men dör som kopior - Thomas Thorilds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar