söndag 23 februari 2014

Bowling, kalas och solig ballkong


Hej Alla Glada I Vårsolen!

Det verkar onekligen som att det är lättare att hålla "en gång i veckan"-inläggen flytande jämfört med tidigare. När man sätter små begränsningar och/eller mål för sig själv blir det avsevärt mycket lättare. 

Just nu sitter jag och brainstomar ideér till uppsatsen vi ska skriva som en del av kursen jag genomgår för tillfället. Det kan var allt mellan himmel och jord när det kommer till Engelsk/brittisk historia & kultur vilket gör det hela rätt svårt. Just nu är jag inne på att reflektera över kvinnors situation genom århundraderna eller koloniseringen av Hongkong eller Singapore, alternativt Opiumkrigen (tack pappa för det förslaget!). Opiumkrkigen är inget vi har gått igenom på lektionerna så vet inte om det är något vi får skriva om så det återstår att se, annars hade det varit intressant. Alla stormakter har varit sådana mobbare, usch! Nyss satt jag ute på balkongen och njöt av vårsolen och lite musik också. Det är en bra dag!


Denna veckan har bestått av diverse festligheter. Jonna (min lägenhetsbuddy) fyllde hela 21 år så vi har firat henne på lite olika sätt. I onsdags, som var hennes födelsedag, firade jag och hennes pojkvän henne med sushi och presenter. Sen drog han (Max) ihop ett gäng som åkte till Malmö för att äta buffé och bowla. Det var det roligaste och godaste på länge. Buffén liknade ett jul-/påskbord med allt var det innebär + lite till. Det var lax, sill, olika köttstekar, grönsaker, pastasallader, pommes, potatisgratäng, skysåser m.m. Skulle inte gå att räkna upp allt. Sen hade de både ett ost och ett efterrättsbord på det. Behöver jag nämna att vi blev mätta? Haha, ne men det bästa var att det hela var ett paketpris där bowlingen sedan ingick, 179kr för att bli både proppmätt och underhållen, inte helt fel. Måste också nämna att jag vann första matchen i bowlingen, vilket inte har hänt på åååår och dar. 

Igår så kom Jonnas föräldrar och bröder (med bihang) över för att fira henne. Det vart trerätters med soppa som förrätt, pajer som huvudrätt och morotskaka/veganchokladkaka till efterrätt. Detta var minst lika mäktigt som föregående kväll och hoppas ni där hemma förstår att jag i alla fall inte svälter här nere!

VECKANS CITAT: Mitt i den kallaste vinter insåg jag till slut att inom mig fanns en oövervinnerlig sommar - Albert Camus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar