söndag 2 mars 2014

ABC-party och utlandstankar

Söndag igen hörni! Om någon missat det.

I skrivande stund sitter jag i sängen och växlar mellan att läsa om Opiumkrigen, spela internetspel och kolla runt på facebook med en Cola vid min sida. Skall icke klaga. I mitt nyhetsflöde på facebook är det för tillfället en massa bilder från folk som bor i Australien och jag blir inte lite sugen på att dra dit jag också. Min moster la upp bilder på hennes lilla familj ute på någon slags safari, föredetta klasskamrater lägger upp bilder från Melbourne där de bor för tillfället. Precis som jag gjorde för ett år sedan i Spanien. Något av det bästa jag gjort och nu snurrar tankarna runt att bege mig till Australien för att göra samma sak... Det riktigt kryper i benen på mig. Aja, det ligger längre fram i tiden för min del, en sak i taget.

Igår var det fest i alla fall. Ute Bjärred av alla ställen, det har säkert sin charm men vi kom och åkte i mörker så fick inte ta del av detta något isf. Det var en fest med ABC-tema vilket innebär att du får ha på dig allt utom kläder, så jag och Jonna fick bli kreativa. Så två rullar soppåsar och fyra rullar tejp senare var vi redo att göra kvällen. Det vart varmt, trångt och opraktiskt då jag inte kunde sätta mig ner med oro för att den skulle falla isär... Men den vart snygg och den höll allt på plats så att säga, det var roligt för att det var annorlunda. En bra fest och kul att se var folk hade kommit på, en tjej hade en klänning av sugrör medans de flesta killar hade en toga variant med lakan.
Nu såhär i efterhand ömmar det lite varstans (på mina händer), operera ugnen och en varm plåt är inte ett tips om du inte är i dina sinnes fulla bruk men låt oss säga att jag brukar bränna mig när jag håller på med ugnen, alkoholpåverkad eller ej. Ett litet brännsår på en a knogen var krigsärret jag kommer att få med mig från det. Slog i en stol rätt hårt med samma hand också när jag skulle jävlas med en annan människa (don't try at home! Haha) men där får jag la skylla mig själv.

VECKANS CITAT: "Om du tänker för länge på nästa steg, kommer du att tillbringa ditt liv stående på ett ben." - kinesiskt ordspråk

Det vart i alla fall en tejpklänning (med accossearer) för min del och en soppåseklänning för Jonna. Nöjda med resultaten!

            





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar