måndag 10 mars 2014

Tenta och vilodag

Ja då var första tentan skriven för denna kursen. En väldigt bra uppbygd tenta om ni frågar mig. Nio frågor med fem rader till varje fråga som du fick tänka efter lite när det kom till formulering och skriva det du kan. Jag vet att det var en av frågorna som jag inte klarade men förhoppningsvis är det inget som kommer att göra det "icke-godkänt" så att säga. Jag gillade det i alla fall, nu återstår bara resultatet.

I lördags tog jag mig en massa sovmorgon, låt i sängen i princip hela dagen, kollade på film, åt chips och drack cola. Som det känns som jag inte gjort på evigheter, bara ta hand om mig själv lite och varva ner. Förra veckan var rätt hektisk. Arbetsintervju i Karlshamn som drog mig från tentaplugget mitt i veckan och sen tentan på det då. Det var skönt att känna att det inte fanns något jag behövde göra direkt utan kunde unna mig att ligga kvar. Ingen klocka som ringde vid någon "okristlig" tid.

I går (söndags) kom jag ihåg att jag hade min kamera med mig från min veckovisit i Karlshamn och då jag såg att det hade blommat krokusar under våra häckar på uteplatsen tog jag tillfället i akt. Vädret var strålande och det gör verkligen ens hela dag. Hade även balkongdörren öppen och fick besök av grannkatten.

Bra dagar allihopa men just nu sitter jag och väntar på att få komma fram till CSN's operatör men det tar ju en evighet... "Tack för att du väntar" säger en kvinna med trevlig röst med jämna mellanrum. Det gör verkligen min väntan så mycket bättre... Gaaah!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar